AutoHero 🫦🎙

🏁WAAR koop je nou je droomauto?!😏

Van live-sessie in de studio 🎙 tot het resultaat.
Trots en dankbaar om de vaste Nederlandse stem te zijn voor AutoHero 🚗🔥
Commericals op TV en online ik spreek ze allemaal in!

Proud & grateful to represent the Dutch voice in this collaboration🤙🏼
Always awesome to see them come to life! (watch till the end!)

Thanks AutoHero, team Voicebooking Here’s to many more!🥂

 

Easytoys 🫦🎙

Are U ready to break the taboos with me?!

Ik ben de nieuwe stem, de voice-over voor het mega bedrijf EasyToys! Commercials op TV, Radio èn online.. ik spreek ze in 🥰
En….. dat vond ik bèst even spannend toen ik het hoorde en om te delen.. maar waarom eigenlijk?!

Lang verhaal kort: Áltijd goed om voor jezelf te blijven voelen en nadenken of je (stem) past bij een bepaald merk en bedrijf en je hier volledig achter staat. En dat doe ik!❤️‍🔥

Anno 2022 heerst er zeker nog een taboe rondom seks: Het praten erover, het hebben van seks en het hebben van plezier hierbij. Velen van ons zijn grootgebracht met het idee: seks is privé. Wanneer we erover praten is dit (vaak) met grappige toon, lachend, ongemakkelijk of wisselen we van onderwerp. Natuurlijk hoef je het ook niet open te bespreken of van de daken te schreeuwen😜 – lekker doen waar jij blij van wordt!

💖EasyToys is een nieuwe generatie gestart: Generation Easy: een generatie waarin iedereen durft te zijn wie hij wil zijn, waar iedereen elkaar accepteert ongeacht seksuele geaardheid, voorkeuren en uiterlijk, een generatie die niet bang is om over seks te praten en hiermee de taboes rondom seks wil doorbreken!

Ik kijk uit naar de samenwerking en vind het super tof de stem te mogen zijn EasyToys. Veel dank! + hele team van TopFormatproductions & Paul Fitz Sound engineer & design!💪

Tone-of-voices

Als voice-over is het belangrijk dat je verschillende tone-of-voices in huis hebt.
Commercieel, zakelijk, neutraal bijvoorbeeld zijn voorbeelden van verschillende tone-of-voices.
Het zijn eigenlijk manieren, of keuzes hoe je je stem inzet voor de betreffende klus.

De klankkleur van je stem blijft natuurlijk jouw eigen geluid en hoorbaar ‘hetzelfde’.
Wel kun je een keuze maken in de manieren hóe je iets inspreekt en wat het beste past bij de klus die je inspreekt en dan vooral wat de klant graag wilt horen en het beste vindt passen.

Voor een commercial waarin je een product aanprijst of mensen wilt activeren een website te bezoeken,
kun je bijvoorbeeld de keuze maken om meer commercieel klinken door een enthousiaste opgewekte tone-of-voice te gebruiken en wat hoger in je stem te ‘zitten’. Ook kun je bijvoorbeeld op meerdere woorden accenten leggen. Een voorbeeld van een fragment waarbij ik dit toepast is in deze radio commercial van Coca-Cola.

Soms zit er veel muziek in video’s of commercials verwerkt, het is dan ook belangrijk dat je stemvolume en boodschap matcht met deze muziek.  Bij commerciële boodschappen wordt er vaak gekozen voor up tempo beats of opzwepende muziek. Bij serieuze boodschappen wordt vaak gekozen voor meer akoestistische muziek en rustige tonen. 

Voor een serieuze boodschappen en onderwerpen kies ik er bijvoorbeeld voor om lager in mijn stem te zitten, zoals in dit fragment wat je op mijn website kunt beluisteren. De kunst als voice-over is om dan wel dezelfde energie in de boodschappen te stoppen maar minder hoog in je stem.. 

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! laat het me weten!

 

Ravensburger

 

Voor het spel: ‘Tijd voor de boodschappen’ van Ravensburger heb ik de rol vertolkt van Eva Eend.
Ik heb deze rol ingesproken vanuit mijn eigen thuisstudio in Amsterdam.

Te gek om het eindresultaat te zien!

Lays!


Ik ben de Nederlandse stem voor de nieuwe campagne van Lays!
Op de televisie, online en op de radio.
GEWELDIGE start van 2022! 
Ik ben enorm trots en blij met deze geweldige samenwerking met PepsiCo Onwijs bedankt!

I’m the Dutch voice of Lays’ new campaign!
AWESOME start of 2022!
Excited and grateful voicing a project for a big multinational like PepsiCo Thanks so much!!


Coca-Cola!


Super blij en trots op mijn samenwerking met The Coca-Cola Company!
Als voice-over heb ik er altijd van gedroomd om voor zo’n grote multinational te mogen inspreken.. GUESS WHAT! 

Great Collab with The Coca-Cola Company!
As a Voice Actor, I used to only be able to dream of voicing a project for a big multinational like The Coca-Cola company one day..

But GUESS WHAT! Dreams CAN & DO come true! Thanks Coca-Cola Company! En Studio de Keuken